Készletkisöprés! Utolsó darabok → 10% -50% → iPhone tokok, táskák, okos izzók, kesztyűk! Ne hagyd ki!

Garancia

Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja

​Letölthető anyag: Visszaküldési munkalap (.pdf)
 

1. Személyes bejelentés

A vásárló bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónál (Fito-Net Kft. 1145 Budapest, Szugló utca 76.). Ekkor az Szolgáltató munkatársa a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
- a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját, - a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
- a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti.
A jegyzőkönyv másolatát a vásárló átadja.

2. Írásban történő bejelentés

A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak (Fito-Net Kft. 1145 Budapest, Szugló utca 76.) címére küldött Postai levélben az itt letölthető "Visszaküldési munkalap" (.pdf) kinyomtatásával és kitöltésével, vagy elektronikus levélben az info@ishop.hu -ra.
 

Ekkor a levélnek tartalmaznia kell:
- a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.
 

 

Kellékszavatosság

 


A megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben a Ptk. szabályai szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet.

A megrendelő – választása szerint – a Szolgáltatótól kijavítást, vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha az ezek közül a megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más kellékszavatossági igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

 

A megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Ha a megrendelő a szavatossági igényét a terméknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Ha a termék meghibásodásában a megrendelő terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a megrendelő köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

A vonatkozó jogszabályok értelmében minden általunk forgalmazott új termékre, aminek az összege nem éri el a 10.000 Ft-ot minimum 3-6 hónap jótállás kötelező. Minden 10.000 Ft alatti termékünkre 6 hónap jótállást biztosítunk. A 10.000 Ft feletti termékre pedig 1 év jótállást biztosítunk.

A jótállási feltételek termékkörönként változhatnak, ide vonatkozó jogszabály:
151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet.)

Az ennél hosszabb jótállási időt az érintett termékeknél külön jelöljük! A jótállási idő kezdete a számla és a jótállási jegy dátuma.

 

Termékszavatosság


A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő megrendelő a hibás termék gyártójával szemben a Ptk. szabályai szerint termékszavatossági igényt érvényesíthet. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó (e fejezet alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója - vagyis a Szolgáltató - is) által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

 

A termékszavatosság körében a megrendelő azt követelheti, hogy a gyártó a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a megrendelő érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

A gyártó akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

(a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
(b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
(c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Jótállási, kellék- és termékszavatossági igények egymás mellett párhuzamosa, egy időben nem érvényesíthetők.
A jótállási, illetve szavatossági idő alatt felmerült, jótállás vagy szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak (termékszavatosság esetén a gyártónak is) költségmentesen ki kell javítania, kicserélni vagy újra szolgáltatni a terméket.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek kellékszavatosság esetén a Szolgáltatót, termékszavatosság esetén a gyártót, vagy a forgalmazónak minősülő Szolgáltatót terhelik.

 

Jogérvényesítés: fogyasztói panaszok, minőségi kifogások
 

A ishop.hu webáruház a fogyasztói panaszok, minőségi kifogások érvényesítésekor a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendeletben foglaltak szerint jár el:

 

- Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.

- A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:
a) a fogyasztó nevét, címét,
b) a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
c) a vásárlás időpontját,
d) a hiba bejelentésének időpontját,
e) a hiba leírását,
f) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
g) a kifogás rendezésének módját.
 

- Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.
- A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.
- Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
- A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
- A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
- Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti.

- Az ügyfél panaszával, észrevételével ügyfélszolgálatunk mellett a következő szervekhez fordulhat:


A Pest Megyei Békéltető Testület székhelye:

1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-269-0703
​Fax: 06-1-269-0703

Budapesti Békéltető Testület székhelye:

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
 

vagy:​

Online vitarendezési Platform

 

Elállás joga

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről szóló törvény értelmében a Vásárló 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlási szándékától.

Ismertető a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletből:

A Vásárló a szerződéstől 14 naptári napon belül indokolás nélkül elállhat.
 

A Vásárló az elállási jogát gyakorolhatja:

  • A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
  • A fogyasztó részéről írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napin belül.
  • A fogyasztónak a vállalkozás a termék teljes árát haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül fizeti vissza.
  • Ha fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.
  • Elállás esetén a fogyasztót a termék visszaküldésének a költsége terheli, kivéve ha a vállalkozás vállalta e költségek viselését.
  • A vállalkozás követelheti a termék jellegének, tulajdonságainkak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés megtérítését.
  • Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződéskötés napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a törvény szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított 14 napig elteltéig, legfeljebb azonban a szerződéskötés napjától számított három hónap elteltéig.
  • Ha a törvényi előírás szerinti írásbeli megerősítés kézhezvétele, annak ismertetésére a termék kézhezvételének napjától, vagy a szerződéskötés napjától számított három hónapon belül kerül sor, abban az esetben attól az időponttól számított 14 napig elteltéig a fogyasztó akkor is elállhat, ha a termék kézhezvételétől, illetve a szerződéskötés napjától számított három hónapból kevesebb, mint 14 nap van hátra.
  • Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. 
  • A Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A Vásárlót ezen felül egyéb költség nem terheli.


A felek eltérő megállapodása hiányában a Vásárló nem gyakorolhatja a törvényi előírás szerinti elállási jogot az alábbi esetek alkalmával:

  • Szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási határidő lejárta előtt a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte.
  • Olyan termék értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ.
  • Olyan termék értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó.
  • Hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta
     
  • Felhasznált, elhasznált termékek esetében az elállási jog nem gyakorolható. (egyszer használatos vagy higéniai termékek, pl.: kijelzővédő fóliákkijelzővédő üvegekhigéniai termékek (arcmaszkok) stb...)

A törvény további részleteinek megtekintése: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

 

Elállási jog gyakorlásának menete

 

Amennyiben élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti személyesen (1145 Budapest, Szugló utca 76.) címen, írásban Postai levél útján vagy elektronikus levélben az info@ishop.hu -ra címezve. Postai úton írásban az "Eállási nyilatkozat" kinyomtatásával és kitöltésével történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel jelzését, lehetőség szerint csatolja a számlát vagy annak másolatát.

A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttassa vissza a cégünk címére. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a postán (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni! Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatból eredő károknak a megtérítése a Vásárlót terheli!

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően a termék megvizsgálásra kerül. A termék visszaérkezését követő 14 napon belül a Fito-Net Kft. a Vásárló által megadott bankszámla számra visszatéríti a termék vételárát.

🔔  Ez a termék jelenleg nem elérhető.


Kérjük add meg neved és email címed, értesítünk amikor a termék elérhető lesz.

Név:
Email:


Adataid megadásával elfogadot az adatvédelmi nyilatkozatunkat.